Kanser riskini cevizle önleyin
Amerikalı araştırmacılar, kadınların ceviz yiyerek meme kanseri riskini azaltabileceklerini bildirdiler.
ABD’nin West Virginia eyaleti Huntington kentindeki Marshall Üniversitesi Tıp Okulu’ndan araÅŸtırmacılar, deneylerinde meme kanseri geliÅŸen türden laboratuvar fareleri kullandılar. Farelerin bir kısmına insanlar gibi günde bir avuç ceviz yedirilirken, diÄŸerleri normal beslendi. Deneyin sonunda ceviz yiyen farelerde küçük ve az tümör oluÅŸtuÄŸu ve bu farelerde meme kanserinin diÄŸerlerine oranla çok geç oluÅŸtuÄŸu saptandı.
Araştırma üzerinde çalışanlardan Elaine Hardman, cevizin, kurabiyelerden, patates kızartmasından ya da cipslerden daha iyi olduğunu belirterek, sağlıklı beslenmenin tüm kronik hastalıkları önlediğinin bilindiğini kaydetti.
Hardman, bu araştırmanın laboratuvar hayvanları üzerinde yapılmasına karşın olasılıkla insanlar üzerinde de aynı etkiyi göstereceğini söyledi.
Denver’de toplanan Amerikan Kanser AraÅŸtırmaları BirliÄŸi’nde de sunumu yapılan araÅŸtırmada, cevizin tek başına, aralarında omega 3 yaÄŸ asidi, antioksidan ve bitkisel sterol gibi kanserin ilerlemesini yavaÅŸlatan birçok madde içerdiÄŸine dikkati çekildi.
sorunları nedeniyle yurtdışında olduğunu söylemişti.